7 t/m 10 maart 2013 - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu 7 t/m 10 maart 2013 - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu

7 t/m 10 maart 2013

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Cees en Carla

10 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Donderdag 7 maart 2013
Vanmorgen scheen de zon hoog aan de hemel. Na een lekkere douche en ontbijt zijn we van de camping vertrokken om 500 meter verder de camper te parkeren op een carpark . Hiervandaan hebben we een flinke wandeling gemaakt naar de Cathedral Cove . Het was afzienbare warmte maar wat een fantastische uitrichten hebben we gezien. Onze tocht duurde 2,5 uur waarna we heerlijk in de schaduw hebben gelunched. Daarna zijn we voor de broodnodige boodschapjes (men moet tenslotte ook eten) naar Whitanga gereden. Alle etenswaren zijn nu weer aan boord en ook de zonnebrand en aftersun zijn ingeslagen, wat hard nodig is want ik ben al goed verbrand helaas. Hierna zijn we naar Tairua gereden maar dat viel vies tegen, dus zijn we maar door gereden om vervolgens op een schitterende plek in Opoutere uit te komen. Lekker onder de dennebomen met de zee op een150 meter en een schitterend uitzicht. Hier kunnen we morgen vast heerlijk wandelen alvorens we richting Whiritoa gaan. Cees heeft lekker gekookt en nu zitten we met een bakje koffie uitgezakt voor de camper. Vandaag doen we niets meer behalve genieten van de rust en het geluid van de krekels en de golven.....

Vrijdag 8 maart 2013
Vanmorgen zijn we eerst een heel eind wezen lopen, het was een veel te mooie plek om direct weer door te reizen en bovendien hoefde we niet ver vandaag. Dus eerst een uur met de blote voeten langs een prachtig strand en door het bos weer terug. Daarna zijn we op ons gemakje via Wangamata naar Whiritoa gereden naar het strandhuis van Johan en Marion. Marion, Daphne en Charissa komen hier ook heen vanavond zodat we Daphne dit weekend ook kunnen zien. Hier hebben we lekker op het terras gezeten, een ommetje gemaakt over het strand en een wasje gedaan. We hebben net lekker ons avondeten op en wachten nu op Marion, Daphne en Charissa. Kortom een rustig dagje maar wel weer mooie foto's kunnen maken.

Zaterdag 9 maart 2013.
Vandaag hebben we een ritje met een oud mijntreintje gedaan waarna we de windowwalk karangahake hebben gelopen. Dit is een wandeling door oude goudmijnschachten. Natuurlijk weer fantastische dingen gezien en gefotografeerd. In Waihi zijn we nog bij een nog in werking zijnde mijnafgraving geweest, pfff wat een mega afgraving, ze graven hier gewoon onder huizen door waar door al meerdere huizen in de mijn zijn verdwenen. Mensen horen hier als ze op bed liggen de mijnerbouwers graven onder hun huis, hoe eng is dat? Dan klagen we in nederland over een aardbevinkje, dan krijg je tenminste nog een vergoeding voor de schade. Hier verdwijnt gewoon je huis in de diepte.
Vanmiddag wilde we een verfrissende duik nemen in de zee, maar de zee is vandaag te ruig, de golven en stroming zijn te gevaarlijk dus verboden te zwemmen. We zijn dus maar lekker relaxed op het terras neergeploft, Cees gaat lekker nasi voor ons maken op verzoek van Daphne en Charissa.

Zondag 10 maart 2013
Vandaag zijn we met Daphne en Charissa gaan wandelen langs de lagune hier in Whiritoa, over de berg naar een andere baai totaal zo'n 7 km, straks zijn we uitgenodigd om met Johan, Charissa en Daphne mee naar Hamilton te rijden waar we nog een laatste gezellige avond zullen hebben met de familie waarna we echt gedag zeggen en vertrekken richting Matamata (waar de hobbits wonen) en Rotoruwa waar we de volgende camping zullen zoeken.

• 10 Maart 2013 - 08:20

Ardy:

het was weer een feestje om te lezen hoe jullie genieten! groetjes vanuit een saai Zwartewaal! ;-) x

• 10 Maart 2013 - 08:38

Angelique Kuiper:

Hoi Carla en Cees,

De wekker ging hier net om 8 uur, vergeten uit te zetten doordat ik gisterenavond al in slaap viel toen ik alleen nog maar mijn kussen rook. Daardoor nu wel even lekker jullie reisverslagen kunnen lezen en foto's bekeken.

Het ziet ernaar uit dat jullie een geweldige vakantie hebben. Fijn om familie, soms na hele lange tijd, weer te zien en natuurlijk dochterlief weer even in de armen te kunnen sluiten.

De foto's zijn ook prachtig. Dat uitzicht uit dat huis en die foto's van de helikoptervlucht. Waanzinnig!

Geniet lekker verder, dan geniet ik op afstand mee :-)

Groetjes,
    Angelique

• 10 Maart 2013 - 08:55

De Belgjes:

Wat een genot allemaal, en iets om niet snel te vergetenxx

• 10 Maart 2013 - 09:28

Renee:

We gezellig jullie reisverslag gelezen. Raar om dan als we hier net met 10 maart beginnen te lezen dat jullie die dag alweer van alles hebben gedaan. Zo te lezen hebben jullie daar heerlijk weer terwijl het hier weer onder nul is gezakt. We hadden gehoopt dat het voorjaar nu eindelijk door zou zetten maar nee hoor. Voor jullie: Nog meer mooie dagen en prachtige ritten daar aan de andere kant van de wereld. Have fun, take care.

• 10 Maart 2013 - 11:24

Sandra Schuurmans:

Hallo Cees en Carla,
    Wat een leuk en gezellig verhaal om weer te lezen over wat jullie hebben gedaan in een paar dagen,fijn dat jullie ook Daphne weer even hebben gezien omdat je ze toch daarna weer een tijdje zal moeten missen.
    Geniet weer van jullie vakantie verder,en blijven smeren hoor carla want verbranden is de grootste boos doener voor je huid.
    Veel plezier en bedankt voor de leuke verhalen.Groetjes van Sandra.

• 10 Maart 2013 - 11:36

Miranda:

Hoi car en Cees, heerlijk om in dit voor ons zware weekend (afgelopen vrijdag hebben wij milo moeten laten in slapen) Met jullie mee te genieten op jullie vakantie. Ik geniet echt van je verslagen. Jullie genieten duidelijk super, en zo moet het ook, een reis waar je al heel je leven van hebt gedroomd, moet helemaal bij je binnen komen, zodat je er nog super lang van kan genieten na het afsluiten van de reis. Dikke kus vanuit kil zwartewaal.

• 10 Maart 2013 - 13:02

Carol Bergmans:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben fijne vakantie verder en geniet ervan Colin gaat het ook goed heeft koffie bij ons gedronken en geluncht is nu naar ander Oma maar komt vanavond weer bij ons warm eten.
    Groeten van ons en wachten op het volgende verslag kussen xxxxxx