4 t/m 6 maart 2013 - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu 4 t/m 6 maart 2013 - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu

4 t/m 6 maart 2013

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Cees en Carla

06 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Maandag 4 maart 2012
Na een druk weekend vandaag wat rustiger begonnen. Met Michael melk gehaald op de tweede farm van Elliot, vers van de koe en op de terugweg de steengroeve van Elliot bezocht. Ik kijk telkens mijn ogen uit, mijn neef is een druk baasje. In de middag heeft Michael ons met de 4x4 aan de rand van de farm bij het bos gebracht. Niet zomaar een bos maar 25000 ha bos. Cees en ik zijn hier een paar uur wezen lopen. Echt geweldig, er zijn daar routes van 8 tot 10 uur maar daar hadden we helaas geen tijd voor. We hebben 10 km tegen de berg gelopen .... het was super! Nel en Michael hebben ons bij een parkeerplaats weer opgepikt. Waarna we nog even bij Heather, Oscar en Elliot zijn geweest. Helaas was er te veel wind om te vliegen en Elliot was pas later thuis dan verwacht dus een helicoptervlucht moesten we te goed houden. Thuis hebben we heerlijk herten biefstuk gegeten waarna we moe maar weer voldaan ons bedje in zijn gedoken.

Dinsdag 5 maart 2013.
Wat een fantastische dag....het begon met de uitslag van mijn eindopdracht van school. Ik kon mijn ogen niet geloven....een 9,5 voor mijn scriptie dat had ik nooit verwacht. Mijn dag kon dus niet meer stuk. Er was minder wind als maandag dus Elliot was achter op de farm aan het sproeien Michael heeft ons met de 4x4 meegenomen om te gaan kijken een waanzinnig gezicht. Heen en weer met die helicopter door de dalen vlak over de grond echt concentratie werk. Het leverde wel prachtige foto's op.
Wij geluksvogels mochten na het sproeien mee voor een helicoptervlucht over de omgeving. Ik had nog nooit in een helicopter gezeten en nu mocht ik voorin naast mijn neef de lucht in....WAANZINNIG MOOI!. Hij heeft ons van alles laten zien. De plekken waar we de dagen ervoor met de auto waren geweest waren nu super dichtbij. Ook heeft hij even voorgedaan hoe laag en hoe hard hij vliegt om te sproeien , inclusief bochtenwerk ...brrrr nou je moet het maar durven. Na dit geweldige avontuur zijn we s'middags met Nel en Michael naar Hamilton geweest. Waar ze ons hebben afgezet bij mijn andere neef Ton z'n werk. We hebben hem even van zijn werk mogen houden (uiteraard wist hij dat ik kwam anders zou ik dat natuurlijk niet doen) Hij is 30 jaar geleden naar NZ gegaan en sindsdien heb ik hem niet meer gezien. Al was het kort was het heerlijk om hem even te ontmoeten. Een groot deel van de familie heb ik nu gezien al lukt het niet om iedereen te ontmoeten. Ook zijn we nog ff snel langs Daphne gegaan om de sleutel te halen van het beachhuis waar we haar vrijdag ontmoeten. Wij zullen er waarschijnlijk eerder zijn dan hun dus kunnen we er vast in. Na nog wat broodnodige boodschappen zijn we weer richting Te Pahu gegaan waar we naar de motorcross zijn wezen kijken. Ook hier heb ik weer mijn ogen uitgekeken sommige kinderen kunnen net lopen en zitten al op een crossmotor echt niet te geloven die urtjes. Elliot, Heather en Oscar waren er ook. Helaas heb ik van hun alweer afscheid moeten nemen
Want dit is onze laatste dag in Te Pahu bij Nel en Michael. Na de motorcross heeft Nel ons heerlijk verwend met een schapenbout. Ze had hem s'morgens al in de oven gestopt en wij hebben er heerlijk van gesmuld. Er was genoeg voor nog een familie zoveel was er...het is maar goed dat we hier vertrekken anders zijn we straks te dik voor het vliegtuig hahahha. Mijn lieve tantetje stopt ons vol met allemaal heerlijke dingen.
Na nog een wijntje zijn we op tijd naar bed gegaan, woensdag vertrekken we naar Auckland om de camper op te halen.

Woensdag 6 maart 2013.
Wa zijn al vroeg naar Auckland vertrokken waar we om 10.00 uur de camper konden halen. Voor we eenmaal vertrokken waren we al ruim een uur verder. Het was bere druk daar. Je staat versteld hoeveel mensen er met een camper hier rondreizen, en dan is het bijna najaar, laat staan in de zomermaanden. Na afscheid genomen te hebben van Nel en Michael zijn we richting Coromandel vertrokken. Aan de oostkust van het noordereiland. We zijn beland in Hahei beach waar we zijn neergestreken op een camping aan het strand. We hebben lekker langs het strand gelopen en morgen gaan we de buurt verkennen. We hebben alles een beetje op orde gemaakt in de camper en zijn klaar voor ons avontuur.


  • 06 Maart 2013 - 08:58

    Daphne Bergmans:

    Jaloers!! Have fun! Tot vrijdag! Xxx

  • 06 Maart 2013 - 09:09

    Hans Van Everdingen:

    Carla, van harte gefeliciteerd met de uitmuntende uitslag van je scriptie. We blijven je volgen. Geniet van je welverdiende vakantie. Enige afgunst is hier wel te bespeuren.
    Groetjes
    Hans

  • 06 Maart 2013 - 09:10

    Carol Bergmans:

    Veel plezier samen zijn wel een beetje jaloers greetings xxx

  • 06 Maart 2013 - 09:24

    Maaike Van Overbeek_wijbenga:

    Hoi carla en cees wat heb je al veel gezien en gedaan ,en nu de rondreis met de camper spannend hoor nu jullie zelf de omgeving gaan ontdekken, veel plezier geniet ervan.

  • 06 Maart 2013 - 10:04

    Inge :

    Klinkt allemaal erg goed blij dat jullie het naar je zin hebben geniet ervan xxxx

  • 06 Maart 2013 - 13:04

    Sandra:

    Wohhhhhhhhh Carla en Cees wat een super mooi land en super mooie foto s zeg,ik kijk zo al me ogen uit,laat staan jullie.
    Nou heel veel reis plezier hoor,en wat leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en doen,fijne vakantie.
    Groetjes van Sandra.

  • 06 Maart 2013 - 13:34

    Miranda:

    Heerlijk, genieten van familie is leuk, maar nu samen op ontdekkingsreis is natuurlijk heerlijk. Maak maar veel mooie foto's. Xxxx

  • 06 Maart 2013 - 14:27

    Ardy:

    Jeetje...wat een pracht! Ik heb het idee dat dat de aarde met het leven is zoals het bedoelt is en dat we hier in Nederland maar een beetje aan zitten te tobben en mopperen op een paar vierkante meter...goede reis met jullie camper!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees en Carla

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 17937

Voorgaande reizen:

02 Maart 2019 - 28 Maart 2019

Nieuw Zealand 2019

27 Februari 2013 - 28 Maart 2013

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: