24 en 25 maart - Reisverslag uit Peel Forest, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu 24 en 25 maart - Reisverslag uit Peel Forest, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu

24 en 25 maart

Door: Carla Bergmans

Blijf op de hoogte en volg Cees en Carla

25 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Peel Forest

Gisteren zijn we begonnen met de Moeraki Boulders. Vreemd gezicht zo al die bollen op het strand. Hoe zouden die daar komen? Wij speculeerde er op los... Zouden het versteende dinosaurus eieren zijn? Ze blijken vulkanisch te zijn. En zichtbaar geworden door erosie. Later in de ochtend onze tocht vervolgd richting lake takapo. Een schitterend meer. We waren er al lekker op tijd zodat we op het gemakje rond gewandeld hebben. De zon liet zich goed zien. Het was dan ook heerlijk op het terrasje waar we hebben gegeten. En de steak smaakte weer prima.
Jammer genoeg waren alle lupines net uitgebloeid. Lake takapo staat bekend om de grote velden wilde lupine het moet een schitterend gezicht zijn. Dat hebben we dus gemist maar desalniettemin was het er prachtig.
Vandaag niet zo'n grote afstand naar Peel forest we konden dus lekker rustig aandoen. De dag bleek een beetje in het teken te komen staan van het vintage of liever gezegd oude meuk. Gisteren hadden we al een plek gespot waar veel vintage verkocht werd en daar zijn we even gestopt om te kijken en niet te kopen.
In Geraldine waar we een steak pie en koffie hebben gescoord zagen we een bord met vintage cars en machinerie museum dus ook dat bezocht. Heel veel oude auto's en tractoren. Leuk om even rond te kijken. Even een kletspraatje gemaakt met de twee oude mannetjes die het museum beheren. Daarna door naar Peel forest Campground. Zes jaar geleden hebben we hier onze laatste twee nachten doorgebracht nu dus de een na laatste camping die we aandoen.
Het ligt midden in de natuur. Zo goed als onbereikbaar voor telefoon en internet. Misschien heb ik geluk en kan ik dit bericht posten en anders moet het wachten tot morgen wanneer we weer richting bewoonde wereld gaan.
Nu nog hopen dat de grasmaaier die hier al een uur in de rondte scheurt stopt met maaien dan hebben wij een heerlijk rustig middagje. Even een beetje bijkomen van al het gereis van de afgelopen weken.
Morgen gaan we richting Akaroa een klein plaatsje net achter Christchurch waar de meeste toeristen aan voorbij gaan omdat het uit de richting ligt. Ik had er al over gelezen en stond dus al op de planning. De meneer van het museum vanmiddag raadde het ons ook aan om daarheen te gaan. Ik ben benieuwd. Het wordt onze laatste stop voor we terug gaan naar Christchurch.