18 en 19 maart 2019 - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu 18 en 19 maart 2019 - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu

18 en 19 maart 2019

Door: Carla Bergmans

Blijf op de hoogte en volg Cees en Carla

19 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Een lange vermoeiende maar top dag.
Het wekkertje ging al vroeg want we hadden een druk programma voor de boeg.
Met de boot het Abel Tasman Natural Park in met onderweg wat tussenstops bij split Apple rock en Adele Island om seals te spotten. Na een uurtje varen aangekomen in Tonga Quary vanwaar we twee uur hebben gewandeld over 5.5 km. Een hele pittige tocht met steile klimmen maar schitterende uitzichten. We hebben gelopen tot Bark Bay via de forrest swing Bridge. Hier hebben we geluncht en geluisterd naar de verhalen van onze gids die met ons mee ging kayakken. Een super enthousiaste Canadeese jongeman die er plezier in had om ons zoveel mogelijk over de planten en dieren te vertellen. En hij wist echt veel te vertellen dus dat was super leuk. Eenmaal in de Kayaks hebben we onze tocht vervolgd en hebben we 2.5 uur gevaren tot Anchorage Bay vanwaar we aan het einde van de middag terug zijn gevaren met de boot naar Kaiteriteri. We waren allemaal afgeserveerd na een dag op het water, waar gelukkig de zon niet zo fel scheen anders hadden we zeker verbrand geweest. Maar het was lekker genoeg om het niet koud te krijgen en met voldoende smeren weer zonder verbranden thuis te komen.
Snel nog een hamburger gescoord in een tentje naast de camping en weer vroeg onder de wol. Zoals eigenlijk elke avond deze vakantie.
Na een welverdiende nachtrust weer in de auto voor een lange tocht. Zo'n 275 km dwars door de bergen, dus veel bochten werk voor Colin. En weer schitterende natuur onderweg. Helaas kan je niet overal stoppen. Al zou ik dat wel graag willen. Even gestopt voor proviant in Westport en toen door naar de eindbestemming van vandaag Punakaiki. We staan hier prachtig in de natuur aan het strand. We horen de golven klotsen op de kust. En kijken uit op een reusachtige rotsige berg. Een kilometer verderop liggen de pancake rocks maar die bewaren we voor morgen. Nog wel even met Daphne over het strand gelopen. Als het tij morgenochtend goed is kunnen we hier misschien wel een stukje rennen.