16 maart 2013 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu 16 maart 2013 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu

16 maart 2013

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Cees en Carla

16 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Zaterdag 16 maart 2013
Vandaag zijn we van Picton naar Kaikoura gereden, een rit van Picton1 uur en 55 minuten, 156 km langs de oostkust van het Zuider Eiland. Ik had me laten vertellen dat dit niet zo'n mooie rit zou zijn maar we wilde naar Kaikoura dus dat voor lief genomen. Echter niets was minder waar, we hebben een mooie rit gehad. Cees spotte ineens een zeehond dus we zijn gestopt, belandde we in een hele kolonie van wel honderd zeehonden. We hebben onze ogen uitgekeken. Veel jonge ook... fantastisch! De laatste 30 kilometer hadden we dus al zo'n gelukzalig gevoel van dat pakken ze ons niet meer af. Eenmaal in Kaikoura, eerst even gekeken waar we moesten zijn voor het Wale Watchen en daarna een camping gezocht. Het Wale Watching was ook super, we hebben niet alleen twee keer een Sperme Wale gespot maar ook drie Orka's. Dit was bonus want die zien ze niet zo vaak. Als klap op de vuurpijl voeren we nog door een school dolfijnen, ze sprongen rond de boot maar die dingen zijn zo snel dus haast niet te fotograferen. Gelukkig heb ik er toch een paar op beeld kunnen krijgen. Na dit avontuur zijn we een hapje wezen eten, lekker lamsbout, helaas niet zo lekker als bij Nel, maar het kon ermee door. Nu zitten we helemaal blij te zijn in de camper, terugkijkend op een zeer geslaagde dag. Vanavond een beetje op tijd slapen want morgen hebben we een lange rit voor de boeg naar de Westkust. Tot later...

• 16 Maart 2013 - 22:53

Daphne Bergmans:

Wauw! Klinkt super! Blij dat jullie het naar jullie zin hebben!