21 maart 2019 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu 21 maart 2019 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu

21 maart 2019

Door: Carla Bergmans

Blijf op de hoogte en volg Cees en Carla

21 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Vandaag zijn we in de ban van de zandvlooien. Al dagen worden we belaagd door deze beestjes en we zitten allemaal onder de beten en krabben ons helemaal gek. Na meerdere anti steekzooi gebruikt te hebben heb ik denk ik nu het juiste middel gevonden. Vanmorgen was de eerste stop bij een winkeltje in Fox Glasier die van horen zeggen het juiste spul verkocht. Helaas te laat want het kwaad is al geschied. Maar hopelijk kunnen we erger voorkomen.
De reis ging vandaag van Franz Josef naar Lake Wanaka een tocht van bijna 300 km met bochten en bergen. Een lange maar mooie tocht. Colin voelt zich niet lekker vandaag dus die heeft bijna de hele dagin de camper geslapen dus Cees moest het hele eind sturen. En tussen de middag heeft hij ook nog lekker pannekoeken gebakken op een parkeerplaats halverwege bij Haast. Daarna door de mooie bergpas heen. Met meerder watervallen waarvan we er eentje van dichtbij hebben bekeken.
Het is onmogelijk om overal te stoppen waar iets moois te zien is. Dus we kiezen onze punten uit en doen dan gelijk een bakkie of een lunch. Het laatste dorpje voor Wanaka nog even gestopt voor een paar boodschappen en nu staan we weer op dezelfde camping als zes jaar geleden. Een plek met een prachtige view op Lake Wanaka.
Morgen rijden we maar een klein stukje naar Queenstown waar de Kids zich kunnen uitleven op allerlei activiteiten.