20 maart 2019 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu 20 maart 2019 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu

20 maart 2019

Door: Carla Bergmans

Blijf op de hoogte en volg Cees en Carla

20 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Vandaag twee hoogte punten, de Pancake rocks en Franz Josef Glasier. Maar eerst begonnen met een half uurtje hardlopen op het strand van Punakaiki samen met Daphne. Daarna lekker douchen en ontbijten en om 10 uur op pad. De camping lag op 1 km van de Panecake rocks dus daar waren we al vroeg op de dag. Zes jaar geleden regende het toen we er waren maar dit keer was het weer fantastisch. Eigenlijk een beetje te warm maar daar klaag ik natuurlijk niet over. Daarna onze rit van ruim 200 km vervolgd. Lunch in een oud mijnwerkers dorpje en om een uurtje of 3.15 waren we bij Franz Josef Glasier waar we een wandeltocht van 1.5 uur hebben gedaan tot aan de voet van de Gletsjer. Hier is goed te zien wat de opwarming van de aarde doet. In vergelijking tot 6 jaar geleden was er al een flink stuk meer gesmolten. Echt bizar hoe snel dat gaat.
Na de tocht was het tijd om een camping te zoeken en voor het eerst deze vakantie viste we achter het net bij de camping die we voor ogen hadden. Hij stond helemaal afgeladen vol. Even een stukje verderop hebben we een prachtig rustige camping gevonden net buiten de reuring van het dorp. Het is hier aangenaam stil en mooie voorzieningen. Dus eigenlijk zijn we blij dat we hier terecht zijn gekomen. We hebben vandaag weer de nodige beweging gehad dus we doen niet veel meer. Net lekker gegeten en nu aan de koffie. Straks nog een wijntje en dan lekker onder de wol. Op naar weer een nieuwe dag.

• 20 Maart 2019 - 05:06

Heen Verduijn:

Heerlijk om te lezen en een beetje mee genieteen, hier is het droog en ik ben alle ballen verzamelen opruimen . Marian en Rens komen straks lunchen, kletsen we bij en dan is mijn gedeelte met plezier volbracht en nog wat dingen in NL dan op naar Frankrijk ,fijne dagen voor jullie het gaat veel te snel voorbij maar dit kan niemand jullie meer afpakken