15 maart 2019 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu 15 maart 2019 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu

15 maart 2019

Door: Carla Bergmans

Blijf op de hoogte en volg Cees en Carla

15 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Camper ophalen ging gisteren veel sneller dan in Auckland dus we waren al vroeg op pad. De camper is een stuk comfortabeler dan de eerste camper die zijn beste jaren al had gehad. Eerst maar richting het winkelcentrum om een ontbijtje te scoren en even rond te neuzen. Het regende toch. Rond een uurtje of 1 reden wij de stad uit richting Kaikoura. Rond die tijd was er al een vreselijke terroristische aanslag aan de gang in de stad. Gelukkig hebben wij daar niets van meegekregen. Verschrikkelijk wat daar is gebeurd. Wij hoorden het pas toen we in Kaikoura aankwamen en berichtjes kregen van familie of we oké waren.
De weg naar Kaikoura was prachtig maar wel lang. Onderweg nog een keertje gestopt en een bakkie gedaan in het zonnetje. Hoe verder we van Christchurch weg reden hoe meer het weer opklaarde.
In Kaikoura was het droog, daarna begon de grote ombouw operatie, kijken hoe alle bedden in elkaar staken. Dit bleek een flinke klus. De camper blijkt toch minder ruim dan gedacht maar we hebben het voor elkaar gekregen om voor allemaal een plekje te creëren. Kortjes bij dichtjes maar we moeten het er maar mee doen. Het heeft ook wel wat.
Rondje dorp gedaan en toch maar weer in een Ierse Pub gegeten. Altijd een gezellige sfeer en goed eten. Een gezellige afsluiting van de dag.

• 15 Maart 2019 - 18:07

Miranda Van Gilst:

Wat is het genieten om jullie te volgen. Heerlijk om mee te genieten met de prachtige natuur die je op de foto's zet. Laat de rest maar zeuren over het te veel foto's maken. De foto's maken voor jullie een prachtige herinnering om op terug te kijken als jullie weer thuis zijn. Maar eerst nog heel lang genieten met zijn vieren.

• 15 Maart 2019 - 18:54

Guido:

Fijn dat jullie al weg waren uit Christchurch.
    Het nieuws staat er hier vol van.
    Veel plezier met zijn allen.

• 16 Maart 2019 - 13:57

Wendy Thomas:

Heerlijk om te lezen jullie reisverslagen! Allemaal herkenningspunten!
    Geniet er van!
    Gaan jullie walvisspotten in Kaikoura?