24,25 en 26 maart 2013 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu 24,25 en 26 maart 2013 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu

24,25 en 26 maart 2013

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Cees en Carla

26 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zondag 24 maart 2013,
Er was regen voorspelt vandaag, gelukkig is het bij een paar druppels in de nacht en vroege morgen gebleven. We zijn rond 10 uur weggereden en na een tussenstop in Timaru zijn we uiteindelijk in Peel Forest beland. Deze camping had ik al een tijd geleden gezien en leek ons de uitgelezen plek om nog even op adem te komen van de ruim 3500 km die we de afgelopen weken hebben gereden door het mooie Nieuw Zeeland. We zijn nu ook wel een beetje klaar met al die kilometers. De camping is ideaal. Rust zoals in het boekje vermeld, en tal van wandeltochten die hier vandaan vertrekken. Morgen gaan we er dus lekker op uit en verder doen we vooral helemaal niets! Als het weer dan ook nog even meewerkt de laatste dagen dan zijn wij uiterst tevreden. Tot later....

Maandag 25 maart 2013
Vannacht slecht geslapen nadat ons gisterenavond het bericht bereikte dat Cees zijn oom plotseling is overleden. Vandaag liepen we dus een beetje doelloos in het rond. Wel twee wandelingen gemaakt om de gedachten een beetje te verzetten. En wat voor wandelingen, echt pittig omhoog maar zeer de moeite waard. Maar ook de onmacht en het gemis van een goede telefoonverbinding en internet, juist nu we contact met Nederland wilde hebben. Ondanks alles toch kunnen genieten van het mooie Peel Forest. Vannacht nog een nachtje in ons huisje op wielen en dan vervolgen we onze rit naar Christchurch waar we de camper inruilen voor een hotel in de buurt van het vliegveld. De vakantie is bijna ten einde maar wat hebben we een mooie tijd gehad!

Dinsdag 26 maart 2013
Vanmorgen hebben we, nadat we de camper op orde hadden en de koffers hadden ingepakt het mooie Peel Forest verlaten om verder naarboven te rijden naar Christchurch. Eerst nog een tussenstop om vuil water en chemisch toilet te lozen zodat we de camper op de juiste manier konden inleveren. Tijdens een ritje door het centrum van Christchurch werden de verwoesting na de aardbeving van 22 februari 2011 goed zichtbaar. Een groot deel van het centrum is nog steeds afgesloten en ik kon slechts een glimp opvangen van de 131 jaar oude kathedraal die in het nieuws destijds zichtbaar was. Na ons ritje door de stad en de lunch in het park van Christchurch zijn we gaan inchecken in het hotel. Hier hebben we de koffers uitgeladen waarna we de camper hebben teruggebracht. 3600 km meer op de teller dan toen we hem ophaalde vertelde de vriendelijke man van Britz waar we de camper gehuurd hadden. Alles werd in orde bevonden dus konden we al snel weer terug naar het hotel. We hebben eigenlijk niet veel puf meer om verder nog iets te ondernemen dus we gaan straks lekker een hapje eten. Drinken de biertjes nog op die we over hebben en dan houden we het voor gezien. Morgen vliegen we terug naar Nederland met in onze bagage niet alleen onze kleren maar ook een ontzettend gave herinnering aan een prachtig mooi land waar we ons heerlijk op ons gemak voelde. Waardoor komt dat toch, vraag ik me steeds af... dat zoveel Nederlanders het fijn vinden NZ? Is dat omdat men hier ook gewoon met z'n hondje loopt te wandelen, of omdat je op de camping ook gewoon een kat op de toonbank ziet met een halsbandje, zoals in Holland. Of omdat het brood hier is zoals thuis, niet zuur of hard. Of omdat er echt alles te koop is in de supermarkt, ook Dutch salami (cervelaat worst). Misschien omdat de mensen gewoon vriendelijk zijn? Ik weet het niet, maar het is een schitterend land en we kunnen het iedereen aanraden om een keer te bezoeken.

• 26 Maart 2013 - 07:58

Daphne Bergmans:

Fijne reis terug! Xxx

• 26 Maart 2013 - 08:52

Ardy:

wat een waanzinnig mooi avontuur hebben jullie daar beleefd. Goed reis terug!

• 26 Maart 2013 - 18:51

Leontine Agema:

Wat een mooie reis hebben jullie gehad. Het was erg leuk om te lezen waar jullie geweest waren, en wat jullie gezien hadden. Mooi ook met de foto's erbij! Ik ben nu al erg benieuwd naar je verhalen Carla.
    We gaan binnenkort het wandelen met de hondjes maar weer eens opstarten, dan kan ik ze horen!
    Gecondoleerd ook met het verlies van Cees zijn oom. Het is altijd naar als zoiets gebeurd en zeker als je afgesloten bent van de rest van de wereld.
    Ik wens jullie een hele goede terugreis toe, kom weer veilig in ons koude kikkerlandje aan en neem een dikke trui mee in je handbagage!!

Liefs
    Leontine.

• 26 Maart 2013 - 23:26

Lineke:

lieve Carla en Cees,

gecondoleerd met het overlijden van de oom van Cees.

wens jullie een goede vlucht terug naar Nederland.

deze ervaring in Nieuw-Zeeland pakt niemand jullie af.

liefs van Lineke