22 en 23 maart 2013 - Reisverslag uit Waitaki, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu 22 en 23 maart 2013 - Reisverslag uit Waitaki, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu

22 en 23 maart 2013

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Cees en Carla

23 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Waitaki

Vrijdag 22 maart 2013.
Ik ben totaal de dagen kwijt ik moet elke keer kijken welke dag het is. Heerlijk om zo ontspannen te leven, helaas komt er binnenkort een einde aan.
Maar daar denk ik lekker nog even niet aan. Vandaag was een heerlijke dag. Stralend weer en voor degene die mij een beetje kennen.. we begonnen met een vuurtoren en eindigde ermee. Het waren niet heel veel kilometers in vergelijking met andere dagen maar veel grevel dus het tempo lag lager maar daar in tegen hebben we hele mooie dingen gezien.
We zijn door de Catlins gereden, een gebied tussen Fortrose en Kaka point. Dat is ook meteen de plaats waar we nu op de camping zijn beland. We hebben dus vuurtorens, zeeleeuwen,watervallen en één pinquin gezien. Zoals gezegd begonnen we met een vuurtoren en wel die van Waipapa. Deze is gebouwd nadat er een ramp met een schip had plaatsgevonden waarvan 131 van de 151 opvarenden de dood vonden. Op het strand rond de vuurtoren leven zeeleeuwen, als je geluk hebt kun je ze zien. Wij hadden dat geluk vandaag. Daarna zijn we langs Slope point gereden maar daar waren de pinquins niet thuis. Toen door naar de McClean falls en de Purakaunui falls, bij de eerste moesten we nog een aardige wandeling maken. We hebben daar ook maar gelijk ons boterhammetje gegeten in het zonnetje. De laatste is de meeste gefotografeerde waterval van NZ. Daarna zijn we doorgereden naar ons laatste doel van vandaag Nugget point. Eerst even wezen kijken op het strand of er pinguins waren maar ook hier geen pinquins te bekennen. Ze komen alleen op bepaalde tijden dus dat is lastig in te schatten. Toen maar eerst verder naar boven gereden naar de vuurtoren. Een prachtig gezicht.... echt super zo boven op de rotsen. Inmiddels was het al ruim over vijven maar toch nog even op de terugweg langs het pinquinstrand... weer de heuvel af en ja hoor er kwam net één pinguins het strand op. Ik kon hem net op mijn lens krijgen. We hebben in de observatie hut nog een tijdje gewacht maar helaas verder niets meer te zien. Uiteindelijk het 14 km lange grevelpad weer terug gereden naar Kaka point. In dit kleine dorpje was gelukkig een camping dus deze gelijk gepakt. Om kwart over zes stonden we op onze plek, mooie tijd om nog even van de laatste zonnestralen te genieten. We kijken weer terug op een geslaagde dag... morgen weer verder omhoog, kijken wat die dag ons weer brengt.

Zaterdag 23 maart 2013
Vandaag rustig wakker geworden in Kaka point en daarna de route naar boven vervolgd. Het was de bedoeling om in Kakanui een dorpje voor Omaru te stoppen maar de camping daar was niet wat we zochten. De plekken die nog vrij waren hadden geen stroom en verder alleen vaste bewoners.Ook de camping in Omaru was het niet dus...verder naar boven terechtgekomen in Waitaki. Best een aardige camping met veel locale vissers maar schoon en netjes. Buiten dat we weer veel moois gezien hebben onderweg zijn we tussen de middag gestopt bij Shag Point hier waren weer zeehonden en pinquins te spotten en een fantastisch uitzicht over de rotspartijen. Krijg maar geen genoeg van die mooie blauwe stranden die prachtige rotskusten. Vandaag ook een paar foto's van wat je zoal tegen komt onderweg. Soms echt een foto waard.
Morgen reizen we door naar Peel Forest. We denken daar een mooie camping gezien te hebben niet te gek ver van Christchurch. Waar we nog even twee dagen willen bijkomen voor we de camper de 26e moeten inleveren. Of de camping ook is wat we ervan voorstellen zal moeten blijken. Het ligt in de bossen dus internet zal niet aanwezig zijn. Dus waarschijnlijk kunnen jullie pas weer bijlezen in Christchurch ... tot later!

• 23 Maart 2013 - 08:50

Inguuh:

Op de valreep toch nog schapen LOL
    Thanks

• 23 Maart 2013 - 10:08

Carol Bergmans:

Zijn weer mooie foto's geniet nog maar van de laatste dagen

• 23 Maart 2013 - 13:16

Lineke:

lieve Carla en Cees,

fijn dat jullie zo genieten!

liefs Lineke

• 26 Maart 2013 - 08:57

Ardy:

wel knap van één zo'n pinguin, als die poep!

• 26 Maart 2013 - 08:59

Ardy:

en super schattig hoe hij zo in z'n eentje aan het zwemmen is geweest en aan land komt. Hele leuke foto's!