17 t/m 19 maart - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu 17 t/m 19 maart - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu

17 t/m 19 maart

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Cees en Carla

19 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Zondag 17 maart 2013,
Vannacht schrokken we wakker door een sirene, we hadden geen idee wat er aan de hand was, tsunami, aardbeving??? Er was geen paniek op de camping dus het leek mee te vallen. Uiteindelijk zag ik rook aan de andere kant van de weg, brand dus...Alles op de camping bleef rustig dus wij zijn ook maar weer gaan proberen te slapen. Uiteindelijk was er in de morgen niets meer van terug te zien...vreemd hoor. Vandaag zijn we van Kaikoura naar Westport gereden, van de oostkust naar de westkust een rit van 333 km met als tussenstop Hamer Springs een alpine dorp. Hier hebben we een lekker cappucino gedronken en een pittige wandeling gemaakt de Conical Heuvel op. Echt goed voor de kuitspieren maar bovenop een prachtig uitzicht. Over prachtige uitzichten toch niet te klagen vandaag. Om de zoveel tijd rij je door een heel verschillend landschap. Uiteraard kunnen we niet overal stoppen dus maak ik ook onderweg foto's misschien minder mooi door de ramen heen maar om toch een idee te geven wat we allemaal tegen komen onderweg. Met dat we dichter naar de westkust reden begon ook de regen. Voor ons minder leuk maar hier snakken ze naar de regen. Het is de warmste zomer sinds 70 jaar en het heeft sinds voor kerstmis niet meer geregend. We waren rond 6 uur op de camping in Westport en sindsdien is het nog niet droog geweest. Wij zitten lekker droog in ons huisje op wielen en morgen zien we wel weer wat het weer brengt.

Gisteren was het internet een drama, ik kreeg wel het verslagje online maar niet de foto's, vandaag is er wel internet op de camping maar tegen absurde prijzen dus dat gaan we niet doen. Dit verslagen en de foto's van gisteren en vandaag moeten nog even wachten.
Morgen gaan we de westkust afzakken, we komen dan o.a. langs de welbekende pancake rocks!
Tot morgen...

Maandag 18 maart 2013.
Het was vanmorgen droog toen we wakker werden. Dus een goed teken. Vandaag rijden we van Westport naar Frans Jozef Glacier een rit van 3 uur en 30 minuten 275 km, met onderweg de schitterende pancake rocks waar we prachtige foto's hebben kunnen maken. Het zag er wat mysterieus uit omdat het net geregend had maar dat had wel wat extra's. Overigens was de hele kust in een mysterieuze mist gedompeld. Een duidelijk spel tussen wolken en zon. Schitterend om te zien. In Greymouth hebben we eten gehaald voor de avond en weer even diesel ingeslagen en vervolgens zijn we verder afgezakt. Nog even door het dorpje van de Jade, Hokitika heen gereden maar dat vonden we niet de moeite om te stoppen. Daarna verder afgezakt naar Frans Jozef Glacier waar we direct onze "oude Nederlandse buurtjes" tegen het lijf liepen, de camping hebben we nog even links laten liggen en zijn eerst doorgereden naar de getsjer en hebben een wandeling gemaakt van ongeveer 5 km naar de voet van de gletsjer echt een prachtige tocht. (ik val wel in herhaling hè, tja alles is hier gewoon mooi, als je ooit in de gelegenheid bent....
niet twijfelen maar echt doen! En niet zolang wachten als ik) Na deze tocht de camping opgezocht, een schitterende camping maar helaas weer geen internet vandaag dus ook dit verslag lezen jullie met vertraging. Ik ga nog even foto's sorteren..tot later!

Dinsdag 19 maart 2013
Vandaag zijn we van Frans Jozef Glacier naar Wanaka gereden. 286 km, 3.45 min. Waarbij we weer veel moois tegen zijn gekomen, o.a. Bruce bay, waar allemaal stenen met boodschapjes aan de kust lagen. Grappig gezicht dit fenomeen kwamen we later op de dag bij de blue pools nogmaals tegen. Ik vraag me af hoe dit ontstaan is. Ooit moet er toch iemand mee begonnen zijn. Via knight point met een prachtig uitzicht over de rotsige kust via de Haastpas langs lake Wanaka en lake Hawea. Ik had een camping uitgezocht met lakeview, maar we reden helemaal de middle of knowhere in en aangezien we vandaag ons zinnen hadden gezet op een camping met internet zakte de moet een beetje in de schoenen. Op dit mooie ongerepte gebied zal vast geen internet zijn, dus dan zullen we wat anders moeten zoeken. Cees wilde al keren, maar ik vond toch dat we even moesten kijken. En de wonderen zijn de wereld nog niet uit...ja hoor gewoon draadloze internet en een fantastische plek op de koop toe.
Dus uiteindelijk kunnen we jullie weer van info voorzien van ons wel en wee. Jullie hebben dus wat bij te lezen en vooral ook foto's te kijken. En vergeet vooral ook niet de foto's van het Ware Watchen, die kreeg ik toen met de slechte internet verbinding niet op maar nu staan ze er wel bij. Tot later...

• 19 Maart 2013 - 09:08

Ardy:

prachtige foto's weer zeg! ...en ik wil ook een strand met boodschapjes op de stenen...denk ik dat hier maar ergens moet gaan starten dan..;-) supertof allemaal!
    nog veel plezier daar! groetjes Ardy

• 19 Maart 2013 - 09:18

Daphne Bergmans:

Ziet er goed uit! Enjoy! Xx

• 19 Maart 2013 - 09:31

Maaike:

wat zijn het weer mooie foto's geworden zelfs die door de ruit van de auto het was het wachten waard hoor! geniet er nog maar lekker van en ik kijk er al naar uit naar al de verhalen die erbij horen. Gr maaike

• 19 Maart 2013 - 10:27

Carol Bergmans:

Wat een prachtige foto's ziet er allemaal prachtig uit groeten xxx

• 19 Maart 2013 - 12:31

Lia:

Wat een mooi land en wat een prachtige foto's ! De een nog mooier dan de andere! Een genot om elke keer naar te kijken!

• 19 Maart 2013 - 13:19

Sandra:

ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOoo bedankt voor de mooie verhalen en de hele MOOIEEEEEEEEEEEEEEE foto s super gewoon om te zien,bedankt .
    een hele fijne verdere reis gewenst en de groetjes van Sandra.