13 en 14 maart 2013 - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu 13 en 14 maart 2013 - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu

13 en 14 maart 2013

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Cees en Carla

14 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Upper Hutt

Woensdag 13 maart 2013
Na twee mislukte pogingen om te gaan wandelen (natuurgebieden waren afgesloten ivm extreme droogte) hebben we de plannen gewijzigd. We hebben diesel en boodschappen ingeslagen en hebben er een auto dag van gemaakt. We hebben behoorlijk wat kilometers gemaakt om zo donderdag wat rustig aan te kunnen doen. De dag was door de mislukte wandel pogingen toch al deels om.
We hebben eerst nog lekker gelunched voor de camper in de buurt van Turangi waarna we via de dessert road zijn gaan afzakken. Prachtige natuur onderweg maar alles is geel en dor van de enorme droogte. Het altijd groene Nieuw Zeeland is nu helemaal geel. Via Vineger Hill, Feilding, Ashurst en Woodville zijn we uiteindelijk terechtgekomen in Eketahuna waar we een bordje camping zagen. Via een smal weggetje kwamen we op een mooie plaats waar één andere camper stond. Geen receptie of niets alleen een briefje waarop stond, zoek een mooi plekje wij komen later langs. Nou prima zo gezegd, zo gedaan. Alles zag er keurig uit, keukentje met potten en pannen, zelfs verse eitjes. Douche, wc echt netjes allemaal. En de andere camper.... juist een Nederlands echtpaar, niet te geloven. Na het eten kwam de eigenaar en zijn vrouw langs voor een praatje en het geld op te halen, super goedkoop trouwens dus al met al goed geregeld. Morgenochtend lekker wakker worden en dan zien we wel weer. We zijn in ieder geval al ongeveer 130 km vanaf Wellington dus de boot van vrijdag 14.00 halen we wel.

Donderdag 14 maart 2013
Vanmorgen schrokken we om 8.45 pas wakker. Geen campinggeluiden dus lekker doorgeslapen. Het was wel erg koud in de nacht waarschijnlijk omdat we in en dal stonden. Na het ontbijtje een wandeling naar het dorp gemaakt en even het informatiepunt bezocht. Daarna nog een bakje gedronken en wat door de omgeving gereden alvorens we afgezakt zijn naar Upperhut, zo'n 25 minuten van de ferry vandaan. Een prachtige rit door de bergen. We waren redelijk op tijd op de camping waardoor we een lekker plekje konden zoeken en jawel hoor, weer naast Nederlanders, hoe krijgen we het voor elkaar voor de derde avond op rij. Omdat we nu een beter inzicht in de afstanden en rijtijden hebben, samen de planning voor het Zuider Eiland nogmaals doorgenomen, wat aanpassingen gedaan en bij alle plaatsen vast een camping gezocht. We moeten heel wat kilometers maken dus een strakke planning is noodzakelijk. We willen geen tijd verliezen door nog te gaan uitzoeken waar we heen willen en welke camping in de buurt is. Ook hebben we voor zaterdag de Wale watching boot gereserveerd in Kaikoura, een van de hoogtepunten. (tenminste dat hopen we) De weersvoorspellingen zijn wel een stuk minder de komende tijd maar dat is niet anders. Tot dusver hebben we alleen nog maar strakke blauwe luchten met temperaturen boven de 25 graden gehad, dus klagen doen we niet.
Morgen de overtocht van 3 uur naar Picton, hopelijk is het dan nog mooi weer zodat we kunnen genieten aan dek. Tot later...

• 14 Maart 2013 - 10:57

Daphne Bergmans:

Have fun! Xxxxxxxxx

• 14 Maart 2013 - 10:57

Miranda:

Jullie hebben duidelijk weer genoten, en ja Nederlanders, we zijn een reislustig volkje. Xxxx

• 14 Maart 2013 - 12:17

C.M.Bergmans:

Veel plezier maar blijf voorzichtig