12 maart 2013 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu 12 maart 2013 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Cees en Carla Bergmans - WaarBenJij.nu

12 maart 2013

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Cees en Carla

12 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Dinsdag 12 maart 2013
Vandaag een lange maar prachtige dag. We zijn begonnen bij de geiser van Te Puia , dit lag tegenover de camping en de Pohutu geiser zou om 10.15 spuiten dus dat wilde we niet missen. Hier bleek ook een Maori concert te zijn dus dat hebben we gelijk meegepikt. Bijna onder de voet gelopen door een bus Japanners kwamen we toch heelhuids binnen. Ik mocht met de Maori danseressen meedansen, ik ben (maar dat wist ik natuurlijk allang) niet als danseres geboren Haha. Ook Cees kon de Haka niet helemaal volgen maar we hebben erg gelachen. Na dit gedans op de vroege morgen hebben we een wandeling gemaakt door de natuurlijk thermische vallei. Erg mooi om te zien. Omdat we echt keuzes moeten maken en we onverwacht al een Maori concert hadden meegemaakt hebben we Whakarewarewa village overgeslagen en zijn we na de lunch zijn we doorgereden naar Wai-o-tapu (thermisch wonderland) een wandeling van1,5 uur door een wonderlandschap. Soms waan je je op de maan, maar wat en kleurpracht kijk maar naar de foto's. Het was wel enorm warm. Ik weet het niet precies maar 25 graden is het overdag zeker. En dan al die bronnen van +/_100 graden dat wil wel. Na al deze pracht zijn we nog verder gezakt naar lake Taupo. Voor we hier aankwamen hebben we eerst nog de Haku falls bezocht. Weer zo'n mooi schouwspel het water komt met enorme kracht naar beneden.
Het leverde weer prachtige foto's op. Uiteindelijk hebben we een camping gezocht want we waren behoorlijk moe dus hoogste tijd om te eten en met de voetjes omhoog te gaan zitten. Vanavond ons plan trekken voor de komende dagen want de overtocht zit eraan te komen en we hebben nog wat kilometers voor de boeg. Tot later...

• 12 Maart 2013 - 09:59

Karla :

Klinkt als een onvergetelijke reis zo te lezen!
    Wat een schitterende indrukken allemaal nog heel veel plezier en lekker genieten samen!
    (we zijn na de lunch doodgereden zal vast een foutje zijn in het verslag!)

groeten Karla

• 12 Maart 2013 - 10:14

C.M.Bergmans:

Zijn prachtige foto's dus geniet ervan groeten xx

• 12 Maart 2013 - 10:28

Ardy:

mooie foto's zeg!

• 12 Maart 2013 - 11:34

Carmen:

Wat een mooie foto's. Ik was even achtergeraakt met de verslagen lezen. Maar nog van harte gefeliciteerd met het mooie cijfer van jouw scriptie! Het zijn echt geweldige foto's. Dat zal een mooi fotoboek worden voor later. Wat een prachtige reis! Geniet ervan!
    Groeten Carmen

• 12 Maart 2013 - 12:21

Miranda:

Ik zie jullie gedans voor. Wordt vast regen, een regendans:-) jullie hebben het duidelijk naar je zin. Landschappen die
    lijken op maan landschappen, prachtig. Ik geniet van jullie verslagen. Xxxxx

• 12 Maart 2013 - 21:48

Lenie Vermeer:

leuk om te lezen wat een mooie reis het is